miércoles, octubre 04, 2006

La publicitat online es fa audiovisual

(Avui, amb la música de fons de Radioblogclub)

Segons un estudi de l'Internet Advertising Bureau (IAB) i PriceWaterhouse Coopers esmentat a El País fa uns dies, els ingressos per publicitat online han augmentat el 36% respecte del 2005 als Estats Units durant els sis primers mesos de l'any.

La publicitat online funciona. De fet, està creixent per sobre de la televisió, la ràdio i els mitjans escrits. Les companyies nord-americanes van ingressar prop de 8.000 milions de dòlars els tres primers mesos de l'any. Però, tot i amb això, també hi ha analistes que apunten l'esgotament d'alguns formats.

Quins són els formats que existeixen?

Hi ha bàsicament tres maneres d'anunciar un producte online: Utilitzant el màrqueting per email, posicionant el producte als buscadors i fent que la gent el trobi, per exemple, als primers llocs o a la columna de la dreta de Google, o bé utilitzant variacions del bàner. Una paraula que el Termcat acaba d'admetre en lloc de cibertira, per cert.

De bàners, n'hi ha de molts tipus, d'allargats, de quadrats, d'estàtics, amb moviment, i amb filigranes de tot tipus. Darrerament comencen a perdre terreny en favor de formats que ocupen tota la pantalla i que s'assemblen més als anuncis de televisió.

I és que la tendència en aquest camp també va cap a l'audiovisual. Google i YouTube ja estan treballant en aquest sentit.


D'altra banda, les agències tradicionals han trobat en la xarxa una manera barata i ràpida de crear expectació i mobilitzar els usuaris. Un blog a Blogger, el servei d'allotjament gratuït de blogs de Google, un vídeo a YouTube que sigui cridanar, estrambòtic i provocador... i ja ho tenim! Només cal veure el rebombori que s'ha creat amb el vídeo del suposat robatori de l'escó de ZP al congrés.

La peça ha arribat als primers llocs de Youtube (és el tercer més vist de tot el món), tot i que el servei el categoritza com a inapropiat ara mateix. L'agència que l'ha creat, Tiempo bbdo, és la mateixa que va llançar la campanya de la MTV amb el vídeo Amo a Laura, que ha estat una de les cançons d'aquest estiu.

No hay comentarios: